11 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات سلامت سالمندان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

"مشارکت اعضای مراکز تحقیقاتی پژوهشگاه در کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران"

دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری انجمن علمی اپیدمیولوژیست های ایران و مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی کشور دهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران را از هشتم تا دهم آذر 1402 برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، در این کنگره که نخستین کنگره ملی اپیدمیولوژی در قرن جدید و پس از پاندمی کووید-19 بود، موضوعات مرتبط با اپیدمیولوژی، سلامت و جامعه: چالش‌های پیش رو در قرن جدید، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیش از ٢٢٠ سخنران شامل حدود 60 سخنران مدعو و 160 سخنران از خلاصه مقالات دریافت شده در ٢٢ میزگرد تخصصی به ارائه مطلب، بحث و تبادل‌نظر در این کنگره  پرداختند.

اعضای مراکز تحقیقات استئوپروز، بیماری های مزمن و صعب العلاج و سلامت سالمندان پژوهشگاه نیز ضمن برپایی غرفه معرفی محصولات و خدمات در حوزه پیشگیری و مدیریت پوکی استخوان، میزبان میزگردهای تخصصی اپیدمیولوژی اختلالات عضلانی-اسکلتی، چالش های جمعیتی و اپیدمیولوژی سالمندی، اپیدمیولوژی تغذیه و ارائه سریع خلاصه مقاﻻت بیماریهای غیر واگیر شدند.

دکتر افشین استوار، دکتر رامین حشمت، دکتر نوشین فهیم فر، دکتر فرشاد شریفی، دکتر گیتا شفیعی و دکتر کاظم خلجی  در این کنگره بعنوان استاد مدعو به ایراد سخن پرداختند و بیش از 15 چکیده مقاله از پژوهشگاه بصورت سخنرانی و پوستر در این کنگره ارائه شد.

 

 

حوریه سلطانی مهاجر
تهیه کننده:

حوریه سلطانی مهاجر